FANDOM

Rw

Richard Whitaker

De Engelse Richard Whitaker (niet te verwarren met de Amerikaanse Richard Whitaker) werd in 1958 in Cheltenham geboren. Hij genoot in de jaren tachtig een architectuuropleiding in de Engelse plaats Cardiff. Voordat hij in 2002 zijn bureau Richard Whitaker Architects opende in Cardiff, werkte hij samen met Percy Thomas Partnership, BDG McColl en Lawray Architects.

Whitaker werkte in het verleden met name aan 'residenties': nieuwe residenties, aanpassingen en verbouwingen van al bestaande gebouwen. Ook bouwde hij in Barry een kerk om tot vier woonhuizen. Eerdere 'projecten', met andere 'architectenbureaus', waren vaak van een meer commerciële aard, zoals een testlaboratorium voor luchtvaartmaatschappij British Airways, een supermarkt voor supermarktconcern Sainsbury's, het Wales Millennium Centre in Cardiff en het International Airport in Sepang, Maleisië. Ook werkte hij aan verschillende ziekenhuizen in Bishop, Barnet, Harlow en Belfast.

Richard Whitaker is tegenwoordig nog steeds werkzaam als architect bij zijn bureau in Cardiff.

Proj-2-1202

Garden Village Cardiff