FANDOM

Victor vesnin 1940s

Viktor Vesnin

Gebouw viktor vesnin

gebouw van Viktor Vesnin

Familie Viktor Vesnin                                                       

Viktor Aleksandrovitsj Vesnin (Hij heeft geleefd van1882 tot en met1950), was een Russische Sovjet-architect. Zijn vroege werk (1909-1915) volgt de canon van Neoclassicist Revival, in 1920, Hij en zijn broers Leonid (1880-1933) en Alexander (1883-1959) to Voren als Leiders van constructivistische architectuur, de Vesnin Broers.                                                                                  

Zijn baan als architect                                                    

Na het harde Optreden opnieuw Constructivisme in 1931-1932 tot aan zijn dood, Viktor Vesnin was de hoogst gerangschikte architect in de Sovjet-systeem, Het hoofd van de Unie van Sovjet-architecten en de Academie van Bouwkunst. Als een lead architect Voor Zware Constructie, begeleidde hij vele industriële projecten, maar zijn eigentijd visionaire Concepten is er nooit van gekomen.

Zijn verdere opleiding                                                   

Viktor Vesnin was een vooraanstaande vertegenwoordiger van de Russische constructivisme, die zijn activiteit als architect samen met het schilderen in zijn hele leven. Hij studeerde bouwkunde in Moskou en Sint-Petersburg als zijn twee oudere broers, Leonid en Alexander, met wie hij werkte op de meeste van zijn architecturale projecten. Vesnin ook aanwezig bij de klassen van de impressionistische schilder Konstantin Yuon en in 1913-1914 experimenteerde met het kubisme in de werkplaats van Vladimir Tatlin bekend als The Tower. Daar ontmoette hij liubovpopova en Nadeshda Udaltsova, onder andere kunstenaars.