FANDOM

Deep

The Deep Submarium. Gemaakt door Terry Farrell

De Deep Submarium is gebouwd door Terry Farrell. Met uitzicht over de rivier de Humber, heeft het opvallende gebouw bijgedragen aan de stedelijke vernieuwing van de stad. De bouwmaterialen die zijn gebruikt en het ontwerp zijn verbonden met de natuur, water en geologie. Glas is gebruikt om de zee te weerspiegelen en aluminium verwijst naar het industriële verleden van het gebied. Het dakvlak en de wanden van de twee gebouwen zijn geconstrueerd als een driedimensionaal object in plaats van een reeks van tweedimensionale vlakken.

Wat is the Deep Submarium?

The Deep Submarium is een groot aquarium dat onderwater ligt aan de sammy's point. The Deep Submarium is de beste attractie in het oosten van Engeland. The Deep Submarium opende zijn deuren in maart 2002 en in 2005 konden ze al hun 2 miljoenste bezoeker noteren.

Wat kun je er doen?

Je leert er over het ontstaan en geschiedenis van wereldzeeen, maar je kunt er ook van zeer nabij kennismaken met haaien, roggen, kwallen en andere bijzondere dieren uit de oceaan. Het is een museum dat gekoppeld is aan een gigantisch aquarium van 10 meter diep waar je met een lift doorheen kunt reizen.

Wat is The Deep Submarium nog meer?

Naast een toeristische attractie is The Deep Submarium een centrum voor marien onderzoek. Achter de schermen is een team van toegewijde mariene biologen bezig met het verzorgen en onderzoeken van alle dieren in The Deep Submarium.