Fandom

Spiral Apartment House

1,790pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Huisje

Spiral Apartment House

"Een gebouw is gebaseerd op de precisie van een gedachte waarop variaties worden gemaakt. Met de Spiraal Huis, het idee zelf is erg simpel, dus de variaties kunnen zeer complex zijn. Het gebouw is een wenteltrap vergroot om de verhoudingen van een huis . Dan komt de spontaniteit, op basis van precisie, de ontwikkeling over meerdere jaren. Het kan bestaan, omdat het ontwerp onvolledig was toen het gebouw begon. Bijvoorbeeld, we wisten niet hoe de balkons en trappen zou komen, en andere elementen zoals als de muur, waarvan ik dacht dat zou steunen de trap, in feite een verschuiving van haar functie. Andere elementen, die niet eens voor mij vinden op het moment, leek later onmisbaar. " Zvi Hecker

Huisje 1

Spiral Apertment House

De Spiraal House is gelegen op een heuvel in Ramat Gan, een van de steden in de Dan grootstedelijke regio dat de stad van Tel Aviv bevat. Het gebouw is ontworpen als een vergrote reeks van stappen die beginnen op de grond en spiraal naar boven. Aan de onderzijde, creëert terrassen open voor lucht aan de andere kant de schaduw gekoeld door de onderste verdieping. De koele, schaduwrijke gebied wordt gebruikt voor gangen, ingangen van appartementen waaiervormig appartementen, hellingen, trappen en een lift. Het hart van het gebouw, het belangrijkste element, is op de binnenplaats. Toen in Israël, Hecker woont tegenover de Spiral Huis in het Dubiner Huis, dat hij is ontworpen met zijn mentoren (en later partners) Alfred Neumann en ouderling Sharon in 1963. Principes van de vroegere gebouw aan blijven hangen bij de Spiral House; de ​​binnenplaats, de spreiding van de niveaus van het gebouw die het mogelijk maakt stapte open terrassen, hemellandschap uitzicht, en ook meer banale standpunten die door de omringende huizen. In beide gebouwen, de geometrische aspect van het ontwerp van groot belang, maar bepaalt de verdeling van het inwendige ruimte, de positie van kolommen en het gebouw vormen. Het belangrijkste verschil zit in de geometrie, tegenover een scherpe hoek gebouw bestaat uit een groot aantal ribben staat een gebouw met gebogen vormen die hun energie en beweegredenen voort uit de rotatie van een spiraal. De bouw van het nieuwe gebouw tegenover waar hij woont maakte het mogelijk voor Hecker te houden constante en zorgvuldige begeleiding van het project. De mogelijkheid om veranderingen op te nemen tijdens de bouw is een centrale factor om Hecker, die voelt de onmiddellijke en onverwachte oplossingen vinden op de site ondenkbaar zijn in de planningsfase. Hij geeft de voorkeur aan de conceptuele veranderingen in het ontwerp en de implementatie treffen op het terrein.

Het idee van het gebruik van steen is ontstaan ​​tijdens het werkproces, en de toevoeging van gips om de steen heeft een verrassend resultaat. De moeilijkheid bij het verkrijgen van een rechte muur gedwongen Hecker te gebruiken zogenaamde 'slechte' (ruwe) beton, maar wanneer gemengd met een zeer glad gips, het lijkt meer op een beeldhouwwerk dan wit gips.

Hecker gaf zichzelf een grote vrijheid van meningsuiting met behulp van materiaal dat verband houdt met oude en arme buurten, niet met een burgerlijke buitenwijk. (Hij werd ooit verteld dat het gebouw er uitzag alsof het is gemaakt toen een tornado raasde door Ramat Gan en verzamelde alle troep in een plaats.) De beslissing om goedkope, dunne roze stenen (vaak te vinden op de zijkanten van falafel winkels) te gebruiken op een van de wanden, en stukken spiegel in de maxima van de stenen en aan de buitenzijde pleistermuren, gecombineerd met het gebruik van gegolfde platen heeft een unieke gebouw. De spiegels reflecteren het gebouw interieur, de omringende bomen, het licht, en de lucht. In sommige gevallen, de set spiegels nemen serpentijn vormen, een terugkerend thema in de architectuur Hecker, die het gebouw dynamiek te vergroten.

In de jaren 1970, Hecker gewerkt aan het idee van een spiraal gebouw met de appartementen gegroepeerd rond een centrale, dragende kolom in waarin alle service-functies waren gevestigd. In de Spiral House, is het behoud van kolom is verwijderd en vervangen door een open binnenplaats.

De Spiraal Huis zet het principe van de terrassen typisch Arabische dorpen waar het dak wordt gebruikt als onderdeel van de leefruimte voor de appartementen. De organisatie van de woonruimtes rond een binnenplaats en het gebruik van goedkope, gemakkelijk beschikbare materialen zijn lokale componenten die de geometrische orde, gebaseerd op een spiraal compliment.