FANDOM

1029384756

Red House

In 1859 Philip Webb bb begon om zelfstandig te werken. Zijn eerste taak was om een huis te bouwen voor zijn vriend William Morris. The Red House wordt gezien 'als het eerste gebouw waarin de Arts and Crafts stijl volledig, in de bouw en binnen'. Het ontwerpproces volgde de ideeën van Morris en Webb over huiselijk architectuur en decoratie. Die ideeën werden sterk beïnvloed door de Industriële Revolutie, de daaropvolgende massa-productie van goedkope decoratieve kunst en het voelde verlies van smaak. Het ideaal van de pre-industriële vakmanschap, leidt terug naar de architect A.W.N. Pugin en criticus John Ruskin, was de drijvende kracht, evenals de waardering van de eenvoud door zowel Webb en Morris.

Hoewel sommige bronnen spreken van Philip Webb als de enige ontwerper van de Red House, Morris had opmerkelijke invloed tijdens het ontwerpproces. De inrichting binnen het Red House was deels werk Webb's. Hij ontwierp onder andere tafels, stoelen, kasten en een tafel glas.

Philip Webb gecombineerd binnenlandse architectuur met aspecten van de gotische stijl. Hij hield het bijzonder de effecten van contrast in materiaal en kleur te gebruiken, omdat hij de opbouw Red Hous. Het interieur werd wit geschilderd en contrasteerde de rode bakstenen op de buitenkant, die het huis zijn naam gaf. 'Hoewel zijn ontwerpen waren zeer origineel, hij altijd in de gaten gehouden over de functionaliteit en de lokale tradities' (Britannica Online Encyclopedia, 2010).