FANDOM

John Rauch (Philadelphia, 1930) is een Amerikaans architect die vooral bekendheid vergaarde door zijn samenwerking met Robert Venturi  bij architectenbureau VRSB.   Rauch heeft gewerkt als ontwerper bij verschillende bedrijven in New Jersey en Philadelphia. Hij kwam in 1961 bij Venturi & Short te werken, waarna hij met Venturi het bureau Venturi & Rauch startte. In 1967 kwam architect Denise Scott Brown bij het team, wat leidde tot de naam VRSB.

VRSB

Met VRSB werkte Rauch onder andere aan een filiaal voor BEST Products Supermarket in Pennsylvania, daarnaast speelde Rauch een rol in het ontwikkelen het publiceren van de theorieën van het bedrijf in een aantal beroemd geworden publicaties. In 1989 verliet Rauch VRSB. Een van de gebouwen die hij heeft ontworpen is Gate House Lane.
John ruach zelf

John Rauch

Nevenactiviteiten

Naast zijn samenwerking met Venturi is Rauch onder andere actief geweest als president, directeur of lid van verschillende groepen zoals de Pennsylvania Society of Architects, de American Institute of Architects, de University of Pennsylvania en de Wesleyan University. 

John rauch

GATE HOUSE LANE