FANDOM

Wiki1

Wolf Dieter Prix

Wolf Dieter Prix (Wenen, 1942) is een Oostenrijkse architect die samen met Helmut Swiczinsky en Michael Holzer in 1968 Coop Himmelb(l)au oprichtte.

opleiding en onderwijswerkzaamhedenEdit

Prix studeerde architectuur aan de University of Technology in Wenen, de Architectural Association in Londen en de South California Institute of Architecture (SCI-Arc) in Los Angeles. Naast zijn werkzaamheden voor Coop Himmelb(l)au doceerde hij na zijn studie als gasthoogleraar aan de Architectural Association in Londen (1984) en aan de Harvard University in Cambridge, Massachusetts (1990). Van 1985 tot 1995 was hij bovendien actief als adjunct-professor aan de SCI-Arc in Los Angeles.
Wiki3

Design Principal/ CEO: Wolf Dieter Prix

Sinds 1993 is Wolf Dieter Prix professor in de architectuur aan de University of Applied Arts in Wenen, waar hij tien jaar later hoofd van het architectuurinstituut en vice-rector van de universiteit zou worden. In 2004 ontving Prix de Annie Spink Award voor zijn inzet en bijdrage aan het architectuuronderwijs.En hij heeft onder anderen een gebouw van Busan Cinema Center aan een design geholpen genaamd Principal.

commissies en organisatiesEdit

Naast zijn vele docentschapen, had Prix zitting in verschillende commissies en organisaties over de hele wereld. Zo was hij van 1995 tot 1997 lid van een commissie in het Oostenrijkse ministerie van Wetenschap, Onderwijs en de Kunsten. Prix is tot slot lid van de Architectural Association Oostenrijk, de Unie van Duitse Architecten (BDA) in Duitsland, het Royal Institute of British Architects (RIBA) en de American Institute of Architects (AIA). In 2006 was Wolf Dieter Prix commissaris voor de bijdrage van Coop Himmelb(l)au aan de Internationale Architectuur Biënnle in Venetië.