FANDOM

Museum of centemporary art

museum of centemporary art, Chicago

Museum of Contemporary Art (MCA) Chicago is een moderne kunst museum in de buurt van Water Tower Place in het centrum van Chicago in Cook County, llinois, Verenigde Staten. Het museum dat werd opgericht in 1967, is een van 's werelds grootste hedendaagse kunst locaties. De collectie is samengesteld uit duizenden voorwerpen van Post- Tweede Wereldoorlog beeldende kunst. Het museum heeft enkele opmerkelijke debuut tentoonstellingen waaronder Frida Kahlo 's eerste Amerikaanse tentoonstelling en Jeff Koons 'eerste museale solotentoonstelling gestart.

Koons

Koons presenteerde later een tentoonstelling in het Museum dat het museum de huidige presentielijst vastgesteld voor een tentoonstelling. De collectie, die bestaat uit Jasper Johns, Andy Warhol, Cindy Sherman, Kara Walker en Alexander Calder , bevat historische monsters van 1940 van de jaren 1970 laat het surrealisme, pop art, minimalisme en de conceptuele kunst, maar ook hedendaagse schilderkunst, beeldhouwkunst, fotografie, video, installatie en aanverwante media. Het museum presenteert ook dans, theater, muziek en multidisciplinaire kunst.De huidige locatie op 220 East Chicago Avenue is in de Streeterville buurt van de buurt van North Side communautaire ruimte .

Het huidige gebouw

Joseph Paul Kleihues ontwierp het huidige gebouw na het museum voerde een 12-maanden zoeken, de herziening van meer dan 200 nominaties. Het museum opende op de nieuwe locatie 21 tot 22 juni 1996, met een 24-uurs evenement dat meer dan 25.000 bezoekers trok. Het museum was oorspronkelijk gelegen op 237 East Ontario Street, dat oorspronkelijk is ontworpen als een bakkerij. Het gebouw staat bekend om zijn handtekening trap die leidt naar een verhoogde begane grond, die een atrium heeft, de volledige van glas gemaakte wanden oost en west 'gevels' geven van een direct uitzicht op de stad en Lake Michigan.

Museum of centemporary art2

Ontwerp van Joseph Paul Kleihues