FANDOM

Wikia foto

Branimir Medic

Branimir Medić is een in Nederland werkzame Kroatische architect. Hij is sinds 1998 één van de vier partners van het bureau Architekten Cie., samen met Pi de Bruijn, Frits van Dongen en Medić' landgenoot Pero Puljiz.

carrière

Medić en Puljiz werkten na hun afstuderen aan de Faculteit Architectuur van de Universiteit Zagreb, Kroatië in 1987 voor verschillende architectenbureaus in Zagreb. In 1990 vervolgden zij hun studie aan het Berlage Instituut in Amsterdam. Na het behalen van zijn mastertitel in 1992 was Medić enige tijd werkzaam bij Kees Christiaanse Architects & Planners (KCAP) en UNStudio. In 1995 won hij de Prix de Rome en richtte hij samen met Puljiz het architectenbureau Medić + Puljiz op. Zij lieerden zich aan Architekten Cie., waarvan zij in 1998 partner werden.

projecten

Recent was Medić binnen Architekten Cie. onder andere verantwoordelijk voor de Max Tower in Frankfurt, New Amsterdam aan de Amsterdamse Zuidas, het hoofdgebouw van Menzis in Groningen, Acanthus in Amsterdam, het station van Bern en het Victoria Paleis in Boekarest.