FANDOM

Strohotel Haps

Strohotel aalshof Haps

Wim kol

Arcitect wim kol

Nieuwe ontwikkelingen van zonne- en windenergie houden mij bezig. Ontwikkelingen op gebied van bouwen, techniek en beeldende kunst, die ontstaan vanuit een bewust omgaan met ‘aarde en kosmos’ en hun invloed zullen hebben op onze leefomgeving.

Veel disciplines komen hier met elkaar in aanraking. Met het uitoefenen van mijn vak zoek ik hierbij een positie.

BureauEdit

In 1980 was mijn bureau, in samenwerking met anderen, actief op gebied van zonne energie- toepassing (eigen woning en werkruimte in Cuijk, 3 premieA-woningen, eveneens in Cuijk) en nu is de tijd weer rijp om de oude gedachte van ‘de mens +aarde en kosmos’ weer in mijn werk te integreren. Ik werk hiertoe ook samen met DLA+ (landschapsarcitecten) en Geert Schiks (beeldend kunstenaar). Ook mijn betrokkenheid bij het Architectuur Centrum Nijmegen is hierbij belangrijk.

De laatste projecten laten mijn nieuwe ontwikkeling zien, zoals het Strohotel Haps in Haps, project Beerseweg en het Bastion in Cuijk. een optimistische houding van de mens in het besef van zijn eigen verantwoordelijkheden. In mijn ontwerpschetsen en in enkele van mijn projecten laat ik dit optimisme zien en ervaren. In mijn demonstratiecabine ‘De nieuwe tijd’, demonstreer ik met een filmpje (zie video) de nieuwe ontwikkelingen.

De nieuwe tijd  noem ik de Art.