FANDOM

De Joodse architect Zvi Hecker werd in 1931 in Krakau geboren. Hij overleefde de Tweede Wereldoorlog en studeerde een jaar architectuur in Polen voor hij in 1950 naar Israël emigreerde.
Zvi Hecker

Zvi Hecker, 31 mei 1936 (82 jaar)

De architectuur van de Joodse architect Zvi Hecker is voornamelijk geïnspireerd op de natuur. In het bijzonder zonnebloemen en spiralen komen geregeld in zijn werk terug.

Opleiding

In Israël vervolgde hij zijn studie aan het Technion, waaraan hij in 1954 zijn diploma behaalde. Bovendien studeerde Hecker schilderkunst aan de Avni Academie in Tel-Aviv van 1955 tot 1957. Na twee jaar dienstplicht, begon hij samen met Eldar Sharon en Alfred Neumann in 1959 zijn eigen bureau. In deze periode konden zij dankzij de economische omstandigheden relatief veel  bouwen.

Werkzaamheden
ZVi Hecker 2

Spiral Apartment House in Ramat Gan

Sinds 1966 werkt Hecker zelfstandig. Daarnaast is Hecker gastprofessor geweest aan universiteiten over de hele wereld. Met zijn werk heeft hij verscheidene prijzen gewonnen. De bekendste werken van Heckers hand zijn het Spiral Apartment House in Ramat Gan in Israël, de Heinz Galinski-school in Berlijn en het Joods Gemeenschapcentrum  in Duisburg. Momenteel heeft Hecker zowel in Amsterdam als in Berlijn een kantoorpand.