Fandom

Hafencity

1,790pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Het gebouw de HafenCity (havenstad meestal eigen spelling) is een district van Hamburg in Hamburg-Mitte district. Het bestaat uit het gebied van de Grote Grasbrook, het noordelijke deel van het voormalige eiland Elbe Grasbrook, en het magazijn wijk op het voormalige eiland Elbe Kehrwieder en Wandrahm. Het grenst in het noorden, gescheiden door de douane-kanaal naar het centrum van Hamburg, westen en zuiden door de Elbe en in het oosten, dat wordt begrensd door de bovenste haven, Rothenburgsort. De wijk zit vol met rivieren en beken surround-kanaal en heeft een totale oppervlakte van ongeveer 2,2 km.

In engere zin, het HafenCity project met de naam de naam van zo'n 155 hectare in het gebied vroeger behorend tot de vrije poort ten noorden van de Grote Grasbrook. Tot rond het midden van de jaren 2020 op de site om wooneenheden voor maximaal 12.000 mensen en banen voor maximaal 40.000 mensen, voornamelijk in de kantorensector ontstaan. Het is het gebied de grootste lopende stadsontwikkelingsproject in Hamburg.

Hafecity

Dit is de hafecity.

De bouw begon in 2003, werd voltooid in 2009 met de sub-wijk Dalmannkai / Sandtorkai het eerste deel van de Harbour City. Volgens de persoon die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling en commercialisering van HafenCity Hamburg GmbH is al de helft van het masterplan ten grondslag liggen aan structurele volume werd gerealiseerd, is in aanbouw of in de bouw voorbereiding.