Fandom

Godsell, Sean

1,790pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Sean godsell

Sean Godsell

Sean Godsell (Melbourne, 1960) is een Australisch architect. Hij wordt gezien als een van de grote talenten van Australië, maar heeft ook buiten zijn thuisland veel bekendheid vergaard, met name door zijn ontwerp van opvallende huizen.

vroege carrière

Nadat Godsell in 1984 afstudeerde aan de universiteit van Melbourne, heeft hij gereisd door Japan en Europa in 1985 en van 1986 tot 1988 gewerkt voor Denys Lasdun. Daarna keerde hij terug naar zijn geboortestad Melbourne en ging werken voor The Hassell Group. In 1994 richtte hij zijn eigen architectenbureau op met de naam Godsell Associates Pty Ltd Architects.

werkzaamheden

Godsell heeft verschillende prijswinnende ontwerpen ontwikkeld, waaronder Future Shack, een prefab unit gemaakt van gerecyclede scheepscontainers, het Carter Tucker House, een glazen huis ontwikkeld voor een fotograaf en zijn partner, en het Pensila House, dat bovenop een zandduin is geplaatst. Een ander opvallend project van Godsell is het Bus Shelter House, een bushokje dat 's nachts kan worden omgetoverd in een noodslaapplaats, inclusief water, voedsel en dekens.
Naast het ontwerpen van gebouwen houdt Godsell zich ook bezig met het geven van lezingen en lessen in de Verenigde Staten en bij RIBA in Londen. succes

Godsell heeft verschillende prijzen in ontvangst mogen nemen, waaronder een aantal keer een RAIA Award, de eerste voor zijn ontwerp van de Woodleigh Art School in 1999. Daarnaast is zijn werk verschillende malen tentoongesteld, onder andere in het Cooper Hewitt Museum in New York. In juli 2002 werd Godsell door een invloedrijk Engels magazine uitgeroepen tot een van de tien mensen die bestemd is om de manier waarop we leven te veranderen.

Sean godsell huis

ST. ANDREWS BEACH HOUSE