FANDOM

Jim Eyre

Jim eyre

Jim Eyre

Jim (James) Eyre (1959), afgestudeerd aan de Universiteit van Manchester, werkte zes jaar voor Michael Hopkins voor hij zich in 1986 verenigde met Chris Wilkinson. In 1987 werd hij partner van Chris Wilkinson, waarmee de naam van het bureau wijzigde in Wilkinson Eyre achitects.

Bruggen

In het bureau is Eyre verantwoordelijk voor de transport-, brug- en infrastructurele projecten, al dan niet in aanvulling op andere projecten. Eyre zorgde in het verleden voor tal van winnende concepten op het gebied van de bruggenbouw. Zo won Wilkinson Eyre Architects in 2008 de RIBA European Award voor de Living Bridge van de Universiteit van Limerick.

Overige werkzaamheden. Naast zijn vaste werkzaamheden als architect, heeft Eyre ook een aantal publicaties, met name over bruggenbouw, geschreven. In 1997 publiceerde hij bovendien het boek [[The Architecture of Bridge Design]]. Daarnaast is Eyre gastdocent aan het Illinois Institute of Technology in Chicago en heeft hij verschillende tentoonstellingen begeleid, waaronder de rondreizende tentoonstelling van Design Council '12 for 2000' .

Gebouw jim eyre

Gebouw van Jim Eyre