FANDOM

Afbeelding342242435

Wolfdieter Dreibholz

Afbeelding2weqw2432432we fdbvyvhyy5trgfv

gebouw van wolfdieter dreibholz

Wolfdieter Dreibholz (Wenen, 1941) is een Oostenrijks architect die vanaf 2000 werkzaam is bij Coop Himmelb(l)au.

opleiding en werkzaamheden

Dreibholz studeerde aan de Technische Universiteit van Wenen en haalde in 1966 zijn ingenieursdiploma in de architectuur. Van 1968 tot 1974 werkte hij als assistent aan de Faculteit Bouwkunde van de Graz University of Technology in Styria. Hier behaalde hij in 1977 zijn doctorstitel in de Technische Wetenschappen. Van 1978 tot 1998 werkte Dreibholz bij de 'Regional Building and Planning Department' van de deelstaat Stiermarken. In 1990 werd hij benoemd tot directeur, een functie waarin hij verantwoordelijk was voor alle openbare bouwprojecten, met inbegrip van alle universiteiten, kantoorgebouwen, gemeentelijke gebouwen en huisvesting. In 2000 werd Dreibholz partner bij Coop Himmelb(l)au. Naast zijn werkzaamheden als architect schreef hij talloze artikelen en studies over architectuur en stedelijke planning en is hij lid van de kamers van architecten van Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Italië.