Fandom

Decoratieve

1,790pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Voorgevel2-1-

Decoratieve afwerkingen.

Een decoratieve functie is iets wat alleen dient als versiering, dus iets wat leuk is om te zien.

Bijvoorbeeld:

Decoratieve kunst

Decoratieve kunst is een traditionele benaming voor een aantal soorten kunst en handwerken waarbij decoratieve en functionele werken worden gemaakt van een groot scala aan materialen, waaronder keramiek, hout, glas, metaal, textiel en vele andere. Onder decoratieve kunst vallen keramiek, glaskunst, meubilair en ander huisraad en binnenhuisarchitectuur, maar architectuur meestal niet. De decoratieve kunsten worden vaak geplaatst tegenover de "schone kunsten", waaronder schilderkunst, tekenkunst, fotografie en grootschalige beeldhouwkunst, die meestal geen functie van zichzelf hebben anders dan dat ze kunnen worden bekeken. Sommigen maken een onderscheid tussen decoratieve en schone kunsten op basis van functionaliteit, beoogd doel, importantie, status als een unieke creatie of werk van een enkele artiest. Decoratieve kunst kan zowel onverplaatsbaar (bijvoorbeeld behang) als verplaatsbaar (bijvoorbeeld lampen) zijn.