FANDOM

Beekman tower

beekman tower

Beekman-Tower-3

beekmantower

De Beekman Tower, ook bekend als Beekman Place of The Beekman, is een wolkenkrabber in New York in. Het gebouw is ontworpen door Frank Gehry en staat net ten zuiden van de Brooklyn Bridge . De bouw van de woontoren, die staat aan 8 Spruce Street, begon in 2006 en werd in 2011 voltooid door de Kreisler Borg Florman General Construction Company.

Ontwerp

De Beekman Tower is tot het hoogste punt 271,27 meter hoog, de officiële hoogte is echter 265,18 meter. De hoogste verdieping bereikt de 252,09 meter. Het gebouw heeft een vloeroppervlakte van in totaal 102.193 vierkante meter en telt 76 bovengrondse etages, plus 1 ondergrondse verdieping. Het gebouw biedt plaats aan 903 appartementen, die een grootte van 46 tot 149 vierkante meter hebben. Een bakstenen onderbouw van zes verdiepingen zal onder andere een school en 1.208 vierkante meter aan detailhandel bevatten. Een ondergrondse parkeergarage van 2.415 vierkante meter zal ruimte voor 175 auto's bevatten.

stijl

De Beekman Tower is in deconstructivistische stijl ontworpen door Frank Gehry van Gehry Partners, LLP. Het heeft een T-vormige plattegrond, die, naarmate het gebouw hoger wordt, meerdere malen kleiner wordt. De roestvast stalen gevel van het gebouw wordt gekenmerkt door vouwen, die de appartementen van erkers voorzien.