Fandom

BMW-Welt

1,790pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
BMW world

BMW-World

BMW World

BMW-World

BMW-World

BMW-World

BMW Welt is het presentatie- en distributiecentrum voor de huidige producten van het automerk en een conferentie- en symposiumcentrum in München.

De bouw van BMW Welt, dat ontworpen is door het architectenbureau Coop Himmelblau, duurde van augustus 2003 tot najaar 2007. Het gebouw werd met vertraging op 20 en 21 oktober geopend; deze vertraging werd opgelopen door de Wereldkampioenschap voetbal 2006 in Duitsland. Op het dak is een zonnepaneel van 800 KW geïnstalleerd.

In de Markenwelt (Merkenwereld) zijn allerlei auto's, motoren, innovaties en voorbeelden van techniek tentoongesteld. Het gebouw is niet alleen een tentoonstellingsruimte en een autotempel, maar ook een marktplaats, communicatiecentrum en trefpunt van wetenschappers aldus de Oostenrijkse architect Wolf D. Prix in zijn openingsrede.

Met BMW Welt, dat in de buurt staat van de fabriek BMW-Werk München, de hoofdvestiging van het concern en het BMW Museum, wil BMW een stevigere band met zijn klaten kweken en hun 'beleving' bij het ophalen van hun nieuwe auto versterken. Het gebouw herbergt verder diverse restaurants en cafés en winkels met BMW- onderdelen.