FANDOM

Mario

dit is Mario Roberto Alvarez

Mario Roberto Alvarez (Buenos Aires, 1913) is een Argentijns architect. carrière

Nadat hij zijn studie architectuur in Buenos Aires had voltooid in 1937, ontving Alvarez een beurs waarmee hij een jaar in Europa kon studeren. Tussen 1942 en 1947 was Alvarez Municipal Architect aan het Argentijnse Avellaneda en in 1947 richtte hij zijn eigen bureau op in Buenos Aires.

karakteristiek

Alvarez' werk wordt gekenmerkt door een rationalistische aanpak, waarbij de bewust simpele ontwerpen doen denken aan het werk van Ludwig Mies van der Rohe. Het ontwikkelen van functionele gebouwen met behulp van moderne technologie, met aandacht voor de kwaliteit van de omgeving, is een belangrijke doelstelling bij de projecten van Alvarez.

werk

Alvarez heeft verschillende stadions, kantoorgebouwen en gezondheidscentra ontworpen, in San Martin, Corrientes en Catalinas Norte. Daarnaast heeft de architect andersoortige gebouwen ontworpen, zoals de flats en het winkelcentrum van altro palero in Buenos Aires (1983 - 86), de uitbreiding van the municipal theatre in San Martin (1953) en Somisa headquarters (1966) in Buenos Aires. Dit laatste gebouw was het eerste gebouw in Argentinië dat geheel uit staal was opgebouwd en het eerste gebouw ter wereld dat volledig was gelast. De wolkenkrabber Torre le parc (1996) en Banco de balicia (2006), beiden in Buenos Aires, zijn latere voorbeelden van het werk van Alvarez.

Alvarez wordt gezien als een van de belangrijkste en meest succesvolle architecten van Latijns Amerika. Hij heeft de eerste prijs in een groot aantal [[competities]] behaald en veel gebouwen ontworpen.

Mrigebou

dit is het werk van Mario